Jeg var en liten tur innom stoff og stil i forrige uke og kjøpte jersey, kantbånd, fleeze og trykkknapper som bankes på. Her er resutatene til nå.
Øverst til venstre: Ei siklesmekke med fleeze bakpå og jersey foran. Bakstykke er litt mindre enn forstykket og samler derfor litt bedre sikkel (og det er det mye av her i huset!). Sydd sammen med synlig overlock-søm.
Øverst til høyre: Sydd av en gammelt håndkle/frotté, pyntet med en bord av aper(rest fra siklesmekka), og sydd kantbånd rundt.
Øverst til venstre: Sydd av et gammelt håndkle, pyntet med jersey som er strøket på et tynt lag vliselin og sydd på håndkle/frotté stoffet. Kantet med et tynt kantbånd(som gjorde det betraktelig vanskeligere i alle buer!)
Øverst til høyre(biler): Sydd med jersey foran og gammel håndkle/frotté bak, sydd sammen rette mot rette, vrengt og sydd en søm rundt kanten. Delvis vellykket, men ikke så fint. Ble nå helt ok.
Alle har disse geniale trykkknappene som du bare hamrer på og slipper å sy. Jeg skal aldri sy en trykknapp igjen så lenge det ikke betyr noe å få en liten ring på utsiden! GENIALT.






































