Viser innlegg med etiketten Reise. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Reise. Vis alle innlegg

onsdag 23. april 2014

En tur på hytta i påsken!

Og det gikk veldig fint:) Jeg var stresset på forhånd, mye å pakke med mini med på tur, men det gikk over all forventning!

Mormor hadde fikset påskeegg til Emrik også, selvfølgelig!

Håper alle andre også har hatt en fin påske! :)



søndag 11. august 2013

Årets "ferietur"

Jeg var ikke helt forberedt på omfanget av hagen - eller parken - på flor og fjære. Det var enormt - ENORMT. Jeg trodde det var en flott og frodig hage, men det var jo en oase, en plass for "nytelse" som det heter i brosjyren. Og ren nytelse var det. Hyggelig oppvartning av alle parter. Alt i fra velkomst til avskjed. Omvisning i hage, mat og betjening i restauranten. For et unikt og fantastisk konsept! 

Til tross for relativt kjølig vær, men opphold, så var det likevel et nydelig sted å være. Jeg må også nevne kokken som skulle presentere menyen, vanligvis er jeg vant med en litt streng, kanskje sjenert kokk som presenterer, men ikke her. Kokken stjal showet. Det ble nesten et liten stand-up show, jeg lo og lo og lo. En småfrekk, og hysterisk morsom presentasjon, som virkelig satte prikken over i-en.

Maten kan vi heller ikke klage på. En nydelig fiskesuppe til forrett, 4-5 hovedretter og tilbehør i buffet til hovedrett og en karamellpudding med kokosmelk og bær til dessert.

Vi reiste ut med "Flor og fjære-båten" på Skagenkaien kl 17 og var tilbake på kaien i Stavanger kl 2150, en flott kveldstur midt i arbeidsferien vår!

Vi var selvfølgelig på tur med hele rullator-banden på busstur, men det er vi vant med etter mye sightseeing, så det var nå bare som forventet. (Guidet tur i hagen tok litt tid!)

lørdag 20. juli 2013

Utflykt til utstein kloster!

Jeg og Irene lufta oss sist helg med en utflukt til Utstein kloster. Herlig vær og flotte omgivelser:) Og til og med skikkelig hjemmelaga is fant vi! Kos.


Søt liten benk inni klosteret.

Det flotte delen av kirka som heldigvis ble ferdigbygd og restaurert til slutt!

søndag 30. juni 2013

St. Hans feiring 2013

En ny St. Hans feiring er forbi, og denne gangen med skikkelig camping og overnatting! Vi tok selvfølgelig med oss bilen vår og resten av gjengen stilte mannsterke med chevi'er og telt + en caddy/telt. Lett blanding. Været var heller fuktig og kaldt, men vi hadde nå tepper og en tønne med bål i under party-teltene for varmen. Og et STORT bål. Grilling og kos. Kjekk familietradisjon! 

Camping Flassamyra.

Langbord under partyteltene:)

tirsdag 17. juli 2012

Hjemme fra en fantastisk ferie!

Vi har kommet hjem fra en FANTASTISK ferie. Det har vært en herlig blanding av avslapning, sightseeing og opplevelser. Vi fikk kommet oss hjem noen dager før vi startet jobb, så vi fikk roet ned inntrykkene og kost oss litt hjemme også! Ruten rundt ble litt frem og tilbake, litt opp og litt ned, men vi fikk med oss mye.

Vi startet turen med en kjøretur gjennom Danmark og stoppet helt nord i Tyskland, der fikk vi med oss VW-museet/fabrikken(Svært anlegg!) og vi var innom en fantastisk søt vindmøllepark i fullsize.

Så gikk turen en liten tur innom Plzen i Tjekkia. Der fikk vi selfølgelig med oss Urquell-bryggeriet, en koselig gåtur i byen og en tur i de "hemmelige" tunnellene under byen!

Så ble det tilbake til Tyskland en tur, der vi fikk med oss Falkeshow på et slott, mye herlige småplasser og Europas lengste borg(som vi fant på slump!).

Så ble det turen innom Østerrike, hovedsaklig Salzburg og alpene der. Det ble et fantastisk syn, både byen Salzburg og alpene. For et landskap! Og jeg trodde VI hadde høye fjell i Norge!

På turen fant vi ut at vi hadde glemt et slott i Tyskland vi bare MÅTTE se og tok turen tilbake til Neuschwanstein slott!

Så snudde vi nesten mot Italia, på veien dit spiste vi lunsj i Vaduz, Lichtenstein og vi fikk en fantastisk(og tøff for stakar bilen!) biltur over alpene i Sveits, vi var på et tidspunkt på 2284 m over havet!

Så nådde vi Italia! Først var vi noen dager i Genova, fikk med oss akvariet og gamlebyen. Vi møtte noen herlig briter(hvorav hun ene var fra Genova), vi fikk smake på mat som visst nok var ekte Genovisk mat! Og det var godt :)

Vi tok turen ned til Cirque Terre, et fantastisk vakkert område. Med turstier mellom 5 småbyer helt ved havet. Vi gikk mellom en del av byene og tok toget resten. Det var helt fantastisk! Og aldri har jeg sett så vakkert hav!

Hjemover ble det en kjøretur innom Monaco før vi tok en tur til Bourgogne-området, vi campet flere dager på en fantastisk camp i en liten by som het Fleurie(bare navnet i seg selv er jo FANTASTISK). Det var helt herlig! Vi fikk med oss vinsmaking, dyrepark og MASSE, MASSE herlig fransk landsby.


Konklusjon: Sååå masse fantastiske opplevelser!

Og ja, vi spiste! Og spilte!






fredag 29. juni 2012

Italia - here we come!

Nå har vi altså kommet oss til Italia. Vi har kjørt ned via Lichtenstein og sveits. Via alpene! Stakar bilen den har vært oppe på 2284 meter over havet i dag. Denne uka har vi først og fremst fokusert på sør-Tyskland og Østerike. Vi har besøkt de Østeriske alper og campet på luksuscamping der(ja, det finnes!!). Vi har vært på ysteri og smakt mye forskjellig ost. Vi har tatt panoramaheis på toppen av et av fjellene. I dag har vi vært innom hele 5 land! Vi campet i Tyskland i morges, kjørte sørover gjennom Østerike, spise lunsj og var på museum i Vadus i Lichtenstein, kjørte over enorme høyder i Sveits og sitter nå og camper på en liten camp i Nord- Italia, ikke så langt fra Bergamo. Even har spist sin første pizza i Italia:) Ellers har vi det supert, til tider litt for varmt enn vi tåler, men vi skal vel ikke klage!   I morgen retter vi nesten mot Genova i Italia:) I går var vi forresten å besøkte et fantastisk slott ved Fussen i Tyskland! Neuschwanstein slott.

søndag 24. juni 2012

Guten tag fra Salzburg!

Nå har vi kommet oss på ferie og har rundet ei uke. På veien har vi fått med oss mange kjekke ting allerede:) Vi har vært i Wolfsburg i Tyskland og sett VW-fabrikken. Litt mye bil og litt lite moro spør du meg!! Men Even koste seg! Det var litt av et anlegg skal sies. Massivt. På veien videre mot Tjekkia var vi på vindmøllemuseum, og ja, det var faktisk veldig kjekt. En fryd for øyet! I Tjekkia gikk turen til Plzen og det er vi glad for, flott plass og bryggeritur. Pluss en tur i de underjordiske gangene der. Kjekke greier. Så reiste vi tilbake til Tyskland og fikk fyllt opp litt på slottskvoten vår:) 3 fine slott på 3 dager. I morgen kommer slott nr 4. Kan ALDRI BLI NOK:) Vi har det supert og bilen fungerer akkurat som den skal! Nå er det snart litt kos på campingplassen med utsikt mot slottet i Salzburg. Håper alle hjemme har det fin-fint:)

mandag 23. april 2012

En jobbtur til Kiel!

Jeg var så heldig å få være med på en jobbtur til Kiel, sånn helt i siste liten. Så sist uke var jeg 3 dager på cruise, eller Telecruise, for å være korrekt. Mye jobb og litt kos. Jeg var SUPERsliten når jeg kom hjem, men det var jo en stor mulighet til å lære seg mer om bransjen og bli kjent med nåværende og mulig nye samarbeidspartnere. Btw: min aller første lugar med vindu, og det STORT sådan :) Masse spennende mat og drikke og mange kjekke foredrag!


mandag 9. april 2012

Påske - en liten tur på hytta!

Påsken er straks over og vi har som tradisjonen tilsier vært på hytta en tur. Der er det obligatorisk med et par runder brettspill og kortspill, grilling på plattingen og gode frokoster! Det var koselig denne gangen også. Jeg har selvfølgelig kledd på meg ekstra godt, for jeg blir jo kald for ingenting :) Og så var det litt skyting på blink. Jeg  PLEIDE, å være flink på det, men denne gang ble det få treff og MANGE bom! Men det var nå litt kjekt uansett!
 

tirsdag 4. oktober 2011