Viser innlegg med etiketten Diverse. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Diverse. Vis alle innlegg

tirsdag 20. januar 2015

Mirakelbilde - hele familien på et sted!

Eilen, Even, Emrik, Luna og Sinus. MAGISK.

mandag 7. juli 2014

9 års bryllupsdag!

2. juli hadde jeg og min kjære mann(som har sneket seg med i bildet oppe til høyre) 9 års bryllupsdag. Jeg pleier sjelden få blomster, uansett anlendning, men han slo på stortromma og kom hjem med denne fantastiske buketten! Tida går jammen fort, men jammen har vi gjort mye og på disse årene og. Stor klem til mannen min, Even:)

tirsdag 24. juni 2014

Navnefeiringen til Emrik - dekor!

Jeg kjøpte meg noe ferdig dekor fra Ikea og fikset resten selv.

Jeg sydde 3 løpere av stoffet jeg kjøpte hos Ikea. De nøytrale hvite dukene kjøpte jeg på ikea ferdige. Kubbelysene og de små papirballene er også fra ikea. Serviset er lånt fra Mamma. 


Dekoren i taket er også fra Ikea.

Denne ba jeg alle skrive en hilsen til Emrik på, så limer jeg den inn i albumet hans.

Jeg fant servietter litt rundt om kring og brettet disse skjortene. De er pyntet med en liten tag med et tog på. 

Bordkortet er en liten tag på stemplet navn på, og festet på ekstra store sugerør.

I hele huset hadde jeg disse i blomsterpotter. Brettede servietter på grillspyd!

Jeg fant rimelige langstilkede roser på Rema1000 og gjorde litt mer utav dem ved å plukke litt "hundekjeks" i veikanten og dekorere rundt.


torsdag 24. april 2014

Leser litt mellom amming, babylek og bleieskift!


Veldig inspirerende og herlig skrevet!
"Slutten på en melodi er ikke melodiens mål; men like fullt, hvis melodien aldri hadde nådd slutten, ville den heller aldri nådd sitt mål. En lignelse."
- Friedrich Nietzsche

onsdag 23. april 2014

En tur på hytta i påsken!

Og det gikk veldig fint:) Jeg var stresset på forhånd, mye å pakke med mini med på tur, men det gikk over all forventning!

Mormor hadde fikset påskeegg til Emrik også, selvfølgelig!

Håper alle andre også har hatt en fin påske! :)



fredag 18. april 2014

Havreprodukter!

Jeg er jo en havreentusiast(lurer du på hva jeg mener - så les mer om 30-dagers havregrynsgrøtutfordringen min her), vil jeg påstå, og jeg har fått anledning til å utforske dette enda mer de siste ukene. Minien i huset ser ut til å reagere på kumelk, så kumelken er byttet ut med havremelk og på butikken tidligere i uka oppdaget jeg et hav av havreprodukter jeg aldri hadde sett før. Dette måtte selvfølgelig testes! 

Havremelka fungerer fint på frokostblanding og i havregrøt. Jeg har også prøvd den i potetstappe og skal prøve det i pannekaker. Alt fungerer fint, i det meste kjenner jeg ikke så stor forskjell.

Nå skal jeg også teste havrefløte og havrevaniljesaus, kanskje jeg ikke trenger holde meg vekke fra alle melkegleder det neste halve året allikevel:) I will keep you posted!

(Jeg var ikke helt positivt innstilt til å kutte melk i utgangspunktet - men nå er jeg snudd og ser lyst på livet igjen! Hehe.)

lørdag 15. mars 2014

En liten bloggpause...

...med god grunn. Vi har blitt foreldre og hatt litt andre ting å henge fingrene i. Nå er det nesten en måned siden og ting er en bitteliten smule roligere, men fremdeles travelt med en bitteliten gutt i hus. Emrik kom til verden 18.02.14, kl 01:01 og var helt perfekt:)

tirsdag 14. januar 2014

Luna nyter sløve dager!

Luna er en livsnyter og her nyter hun sløve juledager under spisebordet:)

tirsdag 24. september 2013

Ny middagskalender!

Jeg finner mye kjekt på pinterest.com. Blant annet ideen til dette. Her er originalen.

Ideen er å lettere kunne planlegge uka, uten å åtte blå gjennom kokebøker og blogger osv for å finne igjen oppskrifter og planlegge neste uke. Jeg har laget lapper for hvert enkel oppskrift vi har prøvd før og likt, bakpå står det hvor jeg finner oppskriften. Dett vil jeg nok spare mye tid på!

En annen ting er at det er lettere å variere ukesmenyen, da den er bygget opp etter fargekoder. Jeg har en farge for fisk, en for kjøttdeig, en for svin, en for kylling osv. Da kan jeg lett se at jeg får variert uka med mange ulike kjøtttyper i løpet av uka. Dessuten er det lettere å finne igjen oppskrifter. Hvis jeg ønsker kjøttkaker så vet jeg at den er lilla, og slipper se gjennom alle lappene(som jeg håper blir mange, mange etterhvert!)

Den er laget i papp/papir. Lappene festes små klyper på hver dag som er limt fast i den grå bakgrunnspappen. Jeg har stemplet på dagene og overskriften. Nederst har jeg laget 2 små oppbevaringslommer av tykt papir. Den ene bruker jeg til lapper som ennå ikke er i bruk, og nye oppskrifter jeg vil prøve(disse er hvite frem til vi har prøvd om vi liker den, og da lager jeg en "permanent lapp" på oppskriften). I den andre lommen er det oppskriftene vi pleier bruke.

Utvikling av kalenderen: Skrive ingrediensene på baksiden av lappen for å enklere lage handlelister. Alt til sin tid:)

Superfornøyd etter uke 1 iallefall!




mandag 20. mai 2013

Grand Prix aften!

Jeg er jo en liten Grand Prix entusiast, og i år inviterte jeg igjen litt folk hjem til en uhøytidelig samling! Ingenting varmer mitt hjerte mer enn en kveld foran tven med gode venner, dårlig musikk og spektakulære sceneshow. For å ikke glemme fantastisk svensk humor - not! 

Og så fikk vi en 4. plass! KJEKT.

onsdag 8. mai 2013

søndag 21. april 2013

Blomster på en helt vanlig torsdag!

Min kjære mann kom hjem med blomster til meg på en helt vanlig torsdag. Det var jo veldig koselig! Forklaringen til Even var enkel: "Fordi du er så snill mot meg OG fordi jeg sa jo det i min nekt mot å feire valentinsdagen at jeg heller ville gi deg blomster på en helt vanlig torsdag!" Herlig!

Og nå har jeg ligget syk i bortimot ei uke og har hatt en snill mann som har tatt seg av meg.

mandag 8. april 2013

Ølflasking hos "The Andersens"

Even har drevet på med en prøvebatch av en øl fra ferdigpakke. Siden han ikke brygget akkurat dette ølet med sine kompanjonger i Moesen Øl, så trengte han flaskehjelp. Så hans fru stilte opp som steriliserings- og vaskeansvarlig(i frykt for at mine multitaskingstalenter på praktiske gjøremål skulle ende katastrofalt om jeg skulle stått for flaskefylling og korking!). Søndagsaktivitet hos "The Andersens".

onsdag 3. april 2013

Påskesol og påskekos!

 

Nydelig vær, en bitteliten skitur i løypa Mamma hadde gått opp rundt hytteområdet, grilling, brettspill(YAY), påskeegg og ISbilen! Da må vel påsken være komplett?


Jeg har ikke gått på ski på sikkert 10 år, men jeg har altså fått unngjort noen minutters skikkelig påske-aktivitet - skitur! Om enn et pittelite stykke. Jeg ramla iallefall nok ganger uansett.

Og så kom isbilen og alle fikk sandwich-is!

Håper alle har hatt en fin påske!

mandag 25. mars 2013

God påske!

God påske ønsker jeg alle med en liten(eller egentlig ganske stor!) påskeoppsats som Mamma kom innom med i dag. 

GOD PÅSKE!




lørdag 9. mars 2013

Nytt bad - endelig ferdig!

Først måtte vi gjøre klar for utvidelse av badet. Hele 1,5 kvadrat!! Og ja, det utgjør faktisk mye sammenlignet med utgangspunktet. Så vi reiv vegger, tak og gulv og murte igjen et vindu:)

Så reiv vi den gamle veggen hvor innredningen satt, fjernet vår dryppende toalett, og ikke minst det som vi elsket som mest: Vår 70x80 svære dusj. Bestående av 1 glassvegg, en bevegbar glassdør på skinner og 1 stykk dusjforheng. Den kommer vi til å savne... NOT!

Vi fant også ting vi ikke ville finne! Fukt. Men det var heldigvis bare overflatisk, så når vi kom til grunnmuren var alt fin-fint:)

Og så kom fagfolka, de isolerte og la strøm, vann og kloakk. De ordnet opp! De kutta og vannrøret ved en anledning og fylte gangen i kjelleren med vann, men heldigvis så var vi lure nok til å tenke først, så vi hadde flyttet vekk alle tingene våre, så det gikk jo bra!

Og til slutt begynte de på sluttdetaljene og fikk opp gips og tapet og membran og fliser!

Mens vi ventet(illustrert med Luna i kosehumørs-venting), dusjet hos venner og kjente, på jobb og på treningssenter. Jeg hadde ingenting med episoden der en person ble bedt om å forlate Elixia fordi personen luktet så sterkt, selvom jeg forstår at det kan virke å ha en sammenheng! Vi kunne heller ikke vente med å kvitte oss med campingtoalettet på loftet og badebenken i stua, eller kassene med håndklær og diverse spredd utover huset.  

Men dette er jo en historie med "happy ending", så det er jo alt verdt det når DETTE blir resultatet! Eikeinnredning, speilskap med lagrningsplass, 90x90 dusj, nytt toalett som sitter som det skal, ledspotter i taket, italienske fliser på gulvet og 2000 kroners mosaikk i dusjen og alt annet du måtte ønske!

Skikkelig fine lysbrytere med romantisk dimming og avverging av at huset tok dyr(elektriker fant en glovarm boks på loftet som kunne tatt fyr når som helst, men Lyse kom på utryning en fredagskveld og elektriker ventet og ordnet opp! Flinkinger. ) Og nytt deilig fabrikkfrostet vindu, som verken trekker med sval bris, er dekket med flater av avflasset maling eller er innebygd av kreativ listing! DEILIG!

Til og med innredningen ble rett til slutt, og Eilen er fornøyd! Nå venter vi bare på å få et avløp som fungerer 100%, men det er bare ei ukes tid unna. Vi syns nemlig det er greit at når du trekker i do, så trekker doen ned, og at når du dusjer så går vannet ned i avløpet og ikke danner et liten badedam rundt beina. 

Litt klabb og babb underveis, et par tårer(og før vi har fått regninga), så lover dette veldig bra fra Bryne Rør!


søndag 6. januar 2013

Godt nyttår!

Godt nyttår til alle sammen:) Vi har kommet hjem fra jule- og nyttårsfeiring i Tromsø. Deilig å komme hjem igjen etter 11 dager borte. To stykk puser veldigfornøyd med å få eierne hjem igjen:)

søndag 23. desember 2012

God jul!



Jeg håper alle får ei fin julefeiring i morgen! Store juleklemmer fra meg her i nord:)