lørdag 9. mars 2013

Nytt bad - endelig ferdig!

Først måtte vi gjøre klar for utvidelse av badet. Hele 1,5 kvadrat!! Og ja, det utgjør faktisk mye sammenlignet med utgangspunktet. Så vi reiv vegger, tak og gulv og murte igjen et vindu:)

Så reiv vi den gamle veggen hvor innredningen satt, fjernet vår dryppende toalett, og ikke minst det som vi elsket som mest: Vår 70x80 svære dusj. Bestående av 1 glassvegg, en bevegbar glassdør på skinner og 1 stykk dusjforheng. Den kommer vi til å savne... NOT!

Vi fant også ting vi ikke ville finne! Fukt. Men det var heldigvis bare overflatisk, så når vi kom til grunnmuren var alt fin-fint:)

Og så kom fagfolka, de isolerte og la strøm, vann og kloakk. De ordnet opp! De kutta og vannrøret ved en anledning og fylte gangen i kjelleren med vann, men heldigvis så var vi lure nok til å tenke først, så vi hadde flyttet vekk alle tingene våre, så det gikk jo bra!

Og til slutt begynte de på sluttdetaljene og fikk opp gips og tapet og membran og fliser!

Mens vi ventet(illustrert med Luna i kosehumørs-venting), dusjet hos venner og kjente, på jobb og på treningssenter. Jeg hadde ingenting med episoden der en person ble bedt om å forlate Elixia fordi personen luktet så sterkt, selvom jeg forstår at det kan virke å ha en sammenheng! Vi kunne heller ikke vente med å kvitte oss med campingtoalettet på loftet og badebenken i stua, eller kassene med håndklær og diverse spredd utover huset.  

Men dette er jo en historie med "happy ending", så det er jo alt verdt det når DETTE blir resultatet! Eikeinnredning, speilskap med lagrningsplass, 90x90 dusj, nytt toalett som sitter som det skal, ledspotter i taket, italienske fliser på gulvet og 2000 kroners mosaikk i dusjen og alt annet du måtte ønske!

Skikkelig fine lysbrytere med romantisk dimming og avverging av at huset tok dyr(elektriker fant en glovarm boks på loftet som kunne tatt fyr når som helst, men Lyse kom på utryning en fredagskveld og elektriker ventet og ordnet opp! Flinkinger. ) Og nytt deilig fabrikkfrostet vindu, som verken trekker med sval bris, er dekket med flater av avflasset maling eller er innebygd av kreativ listing! DEILIG!

Til og med innredningen ble rett til slutt, og Eilen er fornøyd! Nå venter vi bare på å få et avløp som fungerer 100%, men det er bare ei ukes tid unna. Vi syns nemlig det er greit at når du trekker i do, så trekker doen ned, og at når du dusjer så går vannet ned i avløpet og ikke danner et liten badedam rundt beina. 

Litt klabb og babb underveis, et par tårer(og før vi har fått regninga), så lover dette veldig bra fra Bryne Rør!


3 kommentarer:

  1. Så flott!! Gleder meg til å komme ut en tur og se :)

    SvarSlett
  2. Nydeligt bad dokk har fått dokk:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for komplimentene:) Me e veldig fornøyde! Endelig et skikkelig bad, itte våres ønsker.

    SvarSlett