Viser innlegg med etiketten Kort. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Kort. Vis alle innlegg

onsdag 17. september 2014

torsdag 14. august 2014

tirsdag 24. juni 2014

Navnefeiringen til Emrik - dekor!

Jeg kjøpte meg noe ferdig dekor fra Ikea og fikset resten selv.

Jeg sydde 3 løpere av stoffet jeg kjøpte hos Ikea. De nøytrale hvite dukene kjøpte jeg på ikea ferdige. Kubbelysene og de små papirballene er også fra ikea. Serviset er lånt fra Mamma. 


Dekoren i taket er også fra Ikea.

Denne ba jeg alle skrive en hilsen til Emrik på, så limer jeg den inn i albumet hans.

Jeg fant servietter litt rundt om kring og brettet disse skjortene. De er pyntet med en liten tag med et tog på. 

Bordkortet er en liten tag på stemplet navn på, og festet på ekstra store sugerør.

I hele huset hadde jeg disse i blomsterpotter. Brettede servietter på grillspyd!

Jeg fant rimelige langstilkede roser på Rema1000 og gjorde litt mer utav dem ved å plukke litt "hundekjeks" i veikanten og dekorere rundt.


torsdag 15. mai 2014

søndag 27. april 2014

Invitasjoner ferdig!

Jeg har sittet og fundert litt over hvordan invitasjonene til navnefeiring/fødselsfeiring for Emrik skulle være. Til slutt endte jeg opp med dette. Enkelt og greit! Lagde 10 invitasjoner på 2,5 time(inkludert bestemte meg for oppsettet). Syns det var godt jobba! Man må benytte tida godt når man har en liten baby i hus:)

Bildene er bare skrevet ut på fotopapir, ellers er det bare litt bånd, stempel, ensfarget- og mønsterark og en blomsterpunch med en liten "bling" i midten som er brukt.

lørdag 21. desember 2013

Enda litt flere julekort!

Noen til av årets julekort!






torsdag 19. desember 2013

Litt av årets julekort!

Jeg har valgt å lage en del helt enkle kort i år for å komme i mål:) Jeg lagde faktisk 12 på lørdagskveld, imponert?? Litt ferdigelementer og masse kjekke tekststempel så ordna det seg fint!









tirsdag 17. desember 2013

Det ble litt hobbyshopping i Glasgow!

Fikk kjøpt meg litt farget tråd, syns alltid det er greit å ha et godt utvalg å velge mellom når jeg bare trenger en bitteliten tråd i en spesiell farge. Nå har jeg fått påfyll!

Fant meg jule-promarkere:)

Og et par puncher!

Litt diverse.

Og masse assorterte ark. Superfornøyd med 75 ensfargede ark for 150 kroner eller noe slikt! Genialt. Mange er allerede påbegynt brukt på årets julekort!

torsdag 7. november 2013

Klargjøring til årets julekort!

Siden jeg har vært syk/forkjølet i en evighet har jeg brukt tiden på stillesittende hobbyer for å få gjort noe fornuftig. Blant annet har jeg fargelagt en del figurer for årets julekort!


søndag 3. november 2013

Hobby bruktmarked (anbefales!)

Jeg fikk tips fra ei på jobben om messa/markedet på Sandnes sist helg, nemlig et bruktmarked. Mest kort/scrapbooking, litt garn og litt søm. Stempler du ikke bruker lenger, bånd du har mye av, ark du ikke skal ha mer osv. Genialt!

Altså ganske enkelt bytte av hender på brukte ting til en rimelig pris. Jeg fikk meg ei bunke (ca 3 cm høy) med diverse ark, mest mønsterark og noe ensfarget,  massevis av bånd, en del småpynt og 3 stempelpakker. Alt for ca 600! Nå har jeg et supert utvalg til årets julekort!

lørdag 28. september 2013

Nytt lite kort!


Det enkle er ofte det beste:) Av og til skal det ikke så mye til utenom en fin tekst!

tirsdag 24. september 2013

Ny middagskalender!

Jeg finner mye kjekt på pinterest.com. Blant annet ideen til dette. Her er originalen.

Ideen er å lettere kunne planlegge uka, uten å åtte blå gjennom kokebøker og blogger osv for å finne igjen oppskrifter og planlegge neste uke. Jeg har laget lapper for hvert enkel oppskrift vi har prøvd før og likt, bakpå står det hvor jeg finner oppskriften. Dett vil jeg nok spare mye tid på!

En annen ting er at det er lettere å variere ukesmenyen, da den er bygget opp etter fargekoder. Jeg har en farge for fisk, en for kjøttdeig, en for svin, en for kylling osv. Da kan jeg lett se at jeg får variert uka med mange ulike kjøtttyper i løpet av uka. Dessuten er det lettere å finne igjen oppskrifter. Hvis jeg ønsker kjøttkaker så vet jeg at den er lilla, og slipper se gjennom alle lappene(som jeg håper blir mange, mange etterhvert!)

Den er laget i papp/papir. Lappene festes små klyper på hver dag som er limt fast i den grå bakgrunnspappen. Jeg har stemplet på dagene og overskriften. Nederst har jeg laget 2 små oppbevaringslommer av tykt papir. Den ene bruker jeg til lapper som ennå ikke er i bruk, og nye oppskrifter jeg vil prøve(disse er hvite frem til vi har prøvd om vi liker den, og da lager jeg en "permanent lapp" på oppskriften). I den andre lommen er det oppskriftene vi pleier bruke.

Utvikling av kalenderen: Skrive ingrediensene på baksiden av lappen for å enklere lage handlelister. Alt til sin tid:)

Superfornøyd etter uke 1 iallefall!




søndag 16. juni 2013

Et lite bursdagskort!

Jeg fikk lagd et lite kort til min bror som akkurat hadde bursdag :)

mandag 27. mai 2013

Et enkelt lite bursdagskort!

Pappa fyllte år og jeg lagde et lite enkelt bursdagskort!

torsdag 2. mai 2013

Stempel på stempel!

Jeg har funnet flere stempel gjennom mange måneder på søstrene grene, så tipser alle scrapere om å kikke innom butikken i ny og ne for å finne seg stempler for under 10-eren :) 

lørdag 27. april 2013

Nytt bursdagskort!

 Jeg sier sjelden nei til en anledning til å lage kort, så her er et kort jeg lagde da Marianne på jobben fyllte 30 denne uka :)

torsdag 14. februar 2013

Et lite morsdagskort!

Jeg lager litt kort innimellom, og her er et morsdagskort fra helga:)

tirsdag 29. januar 2013

Nye stempel!

Jeg har kjøpt meg noen nye stempel, og måtte prøve dem ut i går! Jeg er superfornøyd og gleder meg til å prøve dem videre :)



lørdag 26. januar 2013

Bryllupskort

Jeg fikk bestilling på et bryllupskort, dette ble resultatet :)

søndag 6. januar 2013

Aller siste rest av julekortene for denne gang!


Jeg måtte lage ennå noen kort for å komme i mål med alle planlagte julekort:) Så er er siste rest fra fjordåret!