Viser innlegg med etiketten Sylting og matoppbevaring. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Sylting og matoppbevaring. Vis alle innlegg

mandag 27. august 2012

Rørte bringebær!

Jeg har gått å tenkt på det i dagevis: åhhh, jeg har så lyst å lage rørt bringebærsyltetøy og fryse ned. Vanligvis får jeg kun dette når jeg er på besøk hos svigers i Tromsø, men nå tenkte jeg å ta saken i egne hender. Jeg har sett i butikkene om de har tilbud på bringebær, men det har de selvfølgelig aldri hatt. Så til slutt kjøpte jeg bare 2 kasser og satte i gang med prosjektet. Det var jo superlett...! Jeg trodde det skulle være litt vanskelig. Jeg fulgte en oppskrift fra Millas mat.

2 kg rensede bringebær
500 g sukker
1 pose jam frysepulver

Ha bærene i en stor bolle, bland frysepulver og sukker. Hell alt sammen og rør til sukkeret slutter å knase og bærene er så oppdelt som du ønsker. 

Superkjekt, supergodt og superraskt!

tirsdag 27. desember 2011

Årets hjemmelagde julegaver!

Årets julegaver i fin-fin innpakning! Med etiketter, holdbarhetsdato og litt bånd så gjorde årets hjemmelagede gaver seg fint :) "Bispeveien 4's hjemmelagede plommesyltetøy" og "Bispeveien 4's himmelske fristelser"!


Deilig sjokolade i gjenbruksglassene mine! Jeg var veldig fornøyd med resultatet, selvom Even påsto jeg brukte "hele dagen" :)

Har alle fått og gitt mye med omtanke i julen?

Jeg leste på en annen blogg en liten påminnelse at julen ikke er å få gaver, men å gi. Jeg skal prøve til neste år å kanskje lage ennå mer hjemmelaget og gi vekk noe jeg ha brukt litt tid og energi istedet for en ferdiglagd pakke fra en eller annen butikk. Så får vi se om det blir med tanken eller og det blir realitet. 

Uansett: Takk for alle gode tanker og omtenksomme gaver i denne julen også fra alle jeg er glad i :)