Jeg har vært hos Trines matblogg igjen og hentet oppskrifter! Denne nudelsuppa tenkte jeg at måtte prøves, et lite kompromiss med min ikke så suppe-glade mann. Med kyllingbiter og nudler, det må vel være mat som metter:)
Oppskrift:
2 kyllingfilet
150-200 gram eggnudler
1/2 rødløk
1 rød paprika
2 vårløk
1 chili(uten frø)
1 ts revet ingefær
1,2 l vann
1/2 kyllingbuljongterning
1 dl soyasaus
6 ss sweet chilisaus
saft fra 1/2 lime
Frisk koriander
salt og pepper
Ristede sesamfrø
Brun kyllingfileten i panna med litt olje. Kok opp vannet i en gryte. Ha oppi soyasaus. Tilsett nudlene og grønnsakene, ingefær og chili. La det småkoke/trekke i 5 minutter. Tildell buljongen. Smak til med limesaft, salt, pepper og sweet chilisaus. (Jeg må innrømme at jeg glemte chilisausen! Det ser jeg nå! Og fremdeles var det godt. Det er VELDIG typisk meg å glemme en ingrediens..!) Strø over ristede sesamfrø og server med rundstykker og NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar