onsdag 6. mars 2013

Spanske kjøttboller med potetomelett

Jeg har prøvd nok en oppskrift fra Rema1000. Dette var en kombinasjon jeg var litt skeptisk til, men som faktisk var ganske godt! Uvanlig, men godt! Det jeg må si er at Rema1000 skuffet litt sist uke. Jeg hadde valgt 3 eller 4 oppskrifter fra Rema1000 sitt aktuelle oppskriftshefte, men ingen av de to nærmeste butikkene hadde inne verken den marinerte svin ytrefileten, eller spanske kjøttboller, på 2 ulike dager i uka! Så da ble det Meny Helgø.

Oppskrift:
200 g poteter(2-3 små/mellomstore)
2 løk
250 g erter
salt og pepper
6 egg
1 dl vann

2 fedd hvitløk
1 boks hakkatomater
Litt kjøttbuljong
salt, pepper, persille, basilikum

Spanske kjøttboller(ferdigpakke fra helgø)

Kutt hvitløk i små biter og steik lett i litt olje. Hell over tomatene og kanskje litt vann. Ha i litt kjøttbuljong og krydre. La dette stå å småkoke og godgjør seg med kjøttbollene i. Kutt poteter og løk i biter. Stek dem møre i olje. Ha oppi ertene og steik dem med litt. Krydre med salt og pepper. Visp egg og vann og ha over. Skru ned varmen og legg på lokk. La det stå til den setter seg! Server med salat. 

NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar