Vi har kommet hjem fra en FANTASTISK ferie. Det har vært en herlig blanding av avslapning, sightseeing og opplevelser. Vi fikk kommet oss hjem noen dager før vi startet jobb, så vi fikk roet ned inntrykkene og kost oss litt hjemme også! Ruten rundt ble litt frem og tilbake, litt opp og litt ned, men vi fikk med oss mye.
Vi startet turen med en kjøretur gjennom Danmark og stoppet helt nord i Tyskland, der fikk vi med oss VW-museet/fabrikken(Svært anlegg!) og vi var innom en fantastisk søt vindmøllepark i fullsize.
Så gikk turen en liten tur innom Plzen i Tjekkia. Der fikk vi selfølgelig med oss Urquell-bryggeriet, en koselig gåtur i byen og en tur i de "hemmelige" tunnellene under byen!
Så ble det tilbake til Tyskland en tur, der vi fikk med oss Falkeshow på et slott, mye herlige småplasser og Europas lengste borg(som vi fant på slump!).
Så ble det turen innom Østerrike, hovedsaklig Salzburg og alpene der. Det ble et fantastisk syn, både byen Salzburg og alpene. For et landskap! Og jeg trodde VI hadde høye fjell i Norge!
På turen fant vi ut at vi hadde glemt et slott i Tyskland vi bare MÅTTE se og tok turen tilbake til Neuschwanstein slott!
Så snudde vi nesten mot Italia, på veien dit spiste vi lunsj i Vaduz, Lichtenstein og vi fikk en fantastisk(og tøff for stakar bilen!) biltur over alpene i Sveits, vi var på et tidspunkt på 2284 m over havet!
Så nådde vi Italia! Først var vi noen dager i Genova, fikk med oss akvariet og gamlebyen. Vi møtte noen herlig briter(hvorav hun ene var fra Genova), vi fikk smake på mat som visst nok var ekte Genovisk mat! Og det var godt :)
Vi tok turen ned til Cirque Terre, et fantastisk vakkert område. Med turstier mellom 5 småbyer helt ved havet. Vi gikk mellom en del av byene og tok toget resten. Det var helt fantastisk! Og aldri har jeg sett så vakkert hav!
Hjemover ble det en kjøretur innom Monaco før vi tok en tur til Bourgogne-området, vi campet flere dager på en fantastisk camp i en liten by som het Fleurie(bare navnet i seg selv er jo FANTASTISK). Det var helt herlig! Vi fikk med oss vinsmaking, dyrepark og MASSE, MASSE herlig fransk landsby.
Konklusjon: Sååå masse fantastiske opplevelser!
























Åååå,se der så deilig! Gleder meg til å høre om turen :)
SvarSlettMe har hatt det supert! Eg glede meg te du komme på jobb igjen og!! Så me kan snakka om ferie og alt mulig aent :)
SvarSlettÅååå, ser ut som du har hatt en helt fantastisk tur! Gleder meg til å høre mer når vi skal ha spillekveld! :D
SvarSlettJa! Eg glede meg te spelekveld og der e stor fare for at eg ikkje klare holda munn om ferien :)
SvarSlett