Jeg var ikke helt forberedt på omfanget av hagen - eller parken - på flor og fjære. Det var enormt - ENORMT. Jeg trodde det var en flott og frodig hage, men det var jo en oase, en plass for "nytelse" som det heter i brosjyren. Og ren nytelse var det. Hyggelig oppvartning av alle parter. Alt i fra velkomst til avskjed. Omvisning i hage, mat og betjening i restauranten. For et unikt og fantastisk konsept!
Til tross for relativt kjølig vær, men opphold, så var det likevel et nydelig sted å være. Jeg må også nevne kokken som skulle presentere menyen, vanligvis er jeg vant med en litt streng, kanskje sjenert kokk som presenterer, men ikke her. Kokken stjal showet. Det ble nesten et liten stand-up show, jeg lo og lo og lo. En småfrekk, og hysterisk morsom presentasjon, som virkelig satte prikken over i-en.
Maten kan vi heller ikke klage på. En nydelig fiskesuppe til forrett, 4-5 hovedretter og tilbehør i buffet til hovedrett og en karamellpudding med kokosmelk og bær til dessert.
Vi reiste ut med "Flor og fjære-båten" på Skagenkaien kl 17 og var tilbake på kaien i Stavanger kl 2150, en flott kveldstur midt i arbeidsferien vår!
Vi var selvfølgelig på tur med hele rullator-banden på busstur, men det er vi vant med etter mye sightseeing, så det var nå bare som forventet. (Guidet tur i hagen tok litt tid!)




Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar