Dette er et prosjekt vi har jobbet med lenge. Pipa. Vi har ikke klart å bestemme oss for en løsning, så problemet har blitt stående uløst i over et år nå. Veggen bak pipa har liksom vært litt murstein, litt hvit sparkel, litt hull og sprekker, litt sement og litt grå sparkel. Nydelig! Vi har vært innom sikkert 5-6 forskjellige metoder og fremgangsmåter, men ikke blitt enige. Nå tok vi bare en avgjørelse og gjorde det. DEILIG!
Vi brukte enkelt og greit bare "heidi hvit". Vi listet først ut
"inner/foringslist"
for at sparkelen skulle ha en bein list å sparkles inntil. Så blandet ut sement/sparkel i en tykk sparklemasse og sparklet over hele pipa i to omganger. Pusset ned litt i mellom de to lagene. Så malte jeg til slutt over med eggehvit på både "inner/foringslist" og "heidi hvit", bare for å være sikker på ingen fargeforskjell. Og så listet vi det. Ta-da! Ferdig.
Sånne ting får vi gjort når vi har "jobbe-ferie". Ferie for å arbeide med hus og hage!


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar