torsdag 23. mai 2013

Morgenkåpe til Even - check!

Jeg har vært og sydd igjen, og denne gangen har Even høstet godene. Even fikk være med meg på Stoff og Stil i Stavanger for en månedstid siden og valgte dette varme og myke stoffet til morgenkåpe. Endelig er jeg ferdig etter 2-3 kvelders jobbing. Tar tid når det er mye som skal finnes utav og måles og tilpasses og nåles og sys.

Jeg brukte en kveld bare til å måle og å finne et fornuftig mønster å ta utgangspunkt i, i tillegg til å klippe ut delene. Men når delene da lå der foran meg fant jeg ut at jeg manglet stoff til å rekke over den siste delen(som jeg ikke så jeg trengte), typisk meg! Hehe. Vims, hvem da? Men jeg fant en løsning som innvolverte kantbånd/kant istedet for dobbelt stoff, så da gikk det fint. 

Neste kveld sydde jeg sammen alt og tilpasset det. Og siste kveld kantet jeg alle sømmer med sikksakk(sånn er det uten overlock... hehe), og sydde jeg opp ermene og kanten nede, med COVERlock maskinen min! YAY! Den var kjekk å sy med gitt! 

FERDIG!

4 kommentarer:

  1. Imponerende!!! Både morgenkåpa og at Even var med på shopping hos stof og stil ;) Knis!

    Er det coverlocken som lager mønster?

    SvarSlett
  2. Takk! Ble litt overrasket over at resultatet ble så pass bra...! Ja, jeg lokket med at han skulle få bestemme akkurat hvilket stoff og farge han ville ha, så ble han lurt inn i fella:)

    Coverlocken lager sømmen du ser nærbilde av, sikksakk på baksiden, og to rette sømmer på fremsiden. Så slipper du å brette inn kanten 2 ganger og så fester det bedre. Er du med?

    SvarSlett
  3. Sykt flinke du e t å sy. Denne va jo rå stilige, du må jo bjynna å selga kler du! :)

    SvarSlett
  4. Takk for kompliment, eg trur ikkje eg tør å begynna å ta betalt for det eg syr ennå. Men kanskje ein dag? :) Eg prøve iallefall:)

    SvarSlett