tirsdag 30. juni 2015

Glutenfrie knekkebrød


Disse er ikke bare glutenfrie, de er fri for hvete, linfrø, solsikkefrø, egg, melk. Og de smaker godt! 

Det er rett og slett en blanding av det du tåler av frø, kjerner og mel. ta det som passer og som du har i hus.

Oppskrift:
6 brett

6 dl frø/kjerner (jeg brukte, hirse, quinoa, sesam og gresskar)
1 dl rapsolje
4 dl glutenfrie havregryn
8 dl lunkent vann
6 dl glutenfritt mel (jeg brukte havre- og rismel)
1 ts salt
2 ts bakepulver

Bland sammen alle ingredienser utenom mel salt og bakepulver og la det svelle i iallefall 10 minutter. Sjær ruter i blandingen og brekk dem fra hverandre etterpå, eller skjær ruter etter ca Bland i resten og  minutter i ovnen. Steik på 200 grader i ca 30-40 minutter eller til de er lyst brune og crispy.

Veldig gode, anbefales om du har allergier! NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar