Kyllingfrikasé er en enkel og grei middag, som smaker faktisk veldig godt. Jeg var litt skeptisk første gang vi hadde det, men den er blitt et fast innslag hos oss.
Oppskrift:
(2-3 porsjoner - ca 45 minutter)
2 kyllingfileter
3 poteter
1 løk
3 gulrøtter
1/2 purre
1/2 sellerirot
Frikasésaus:
2 ss smør
3 ss hvetemel
4 dl hønsebuljong
1/2 dl matfløte(jeg brukte havrefløte!)
salt og pepper
Del grønnsaker og kylling i ønskede biter. Smelt smøret og ha i hvetemel. Spe i med halvparten av buljongen og kok opp. Ha i resten av buljongen og fløten. Tilsett grønnsaker og kylling og la det småkoke til alle grønnsakene er møre. Smak til med salt og pepper og server med litt brød til.
NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar