Jeg er veldig glad i suppe-gryteretter, altså midt mellom suppe og gryterett. Det er den perfekte kombinasjon her i familien. Jeg spiser det som suppe og mannen min spiser det som gryterett(han siler av mesteparten av væsken), og dermed er alle fornøyd. Du vet "suppe er jo ikke mat"... ingen har vel hørt de ordene fra en mann? Og ingenting er så herlig som en lettvint og god gulasj! Mmmm. Oppskriften er hentet fra "Fra boller til burritos".
Oppskrift:
(2 porsjoner - ca 50 minutter)
200 gram storfekjøtt
1 løk
1 ss olje
5 dl kjøttbuljong
1 ts paprikapulver
1 krm karve
1 ts oregano
1/2 boks hakka tomater
1/2 grønn paprika
4 poteter
Brun kjøtt og løk i ei gryte. Tilsett kjøttbuljongen utblandet i vann. La det trekke like under kokepunktet i ca 30 minutter. Skrell poteter og skjær i terninger og skjær opp paprika i biter. Ha så i resten av ingrediensene og kok til potetene er møre(ca 15 min). Smak eventuelt til med salt/pepper og server med brød til!
NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar