Oppskrift:
Grytekjøtt av storfe ca 400-600 gram
(jeg finet meg til og brukte ytrefilet, da de ikke hadde grytekjøtt)
200 g champignon
1 løk
2-3 gulrøttet
1 sellerirot
3 ss olivenolje
4 fedd hvitløk
8 dl hønsebuljong
1 boks hakka tomat
1 ts oragano
Maizenna for tykkere gryte
salt og pepper
Potetstappe:
Potet
melk
smør
salt og pepper
(se fremgangsmåte her)
Del grønnsakene i store/grove biter. Brun kjøttet raskt i litt olje. Jeg liker å ha i soppen nå og steike litt godt, konsistensen på champignon liker jeg best når den er stekt og ikke kokt. Det er også et triks for deg som ikke liker konsistensen, for den er litt "seigere" når den bare er kokt. Tilsett så grønnsakene og oregano og la det surre litt. Hvis du har stekt det i panne til nå, ta over i gryte. Hvis ikke fyller du bare hakka tomater og hønsebuljong oppi. La det småkoke under lokk i 1,5 time. Når det er en halvtime igjen av koketida setter du på potetene til koking. Smak til gryten med salt, pepper og meljevning/maizenna. Lag til potetstappe de siste minuttene av koketida.
Nyt!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar