torsdag 12. september 2013

Plommer!

Plommer er jo noe av det beste som finnes, iallefall GODE plommer! Nå er det den tid på året igjen at det store flotte plommetreet som fulgte huset er klar for innhøsting. Årets fangst var 10 kilo blank! Men vi var faktisk litt seine i år, så mye var overmodent. Jeg tror ikke vi er helt vandt med plommetre ennå, så vi kjenner ikke igjen når det må høstes og når det er for seint. Da vet vi det til neste år. Vi kasta over halvparten! Tenk de potensielle 25 kilo med plommer?? Det hadde kanskje vært i overkant? Vel, vel, vi får se til neste år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar