onsdag 14. august 2013

Månedsjordbær

Jeg plantet jo et utall månedsjordbær i februar, og nesten alle har overlevd hele turen til nå. Jeg endte vel opp med rundt 50 planter. Månedsjordbær skal visst nok være en blanding mellom markjordbær og vanlige jordbær. Så nå er jeg spent når det begynner å dukke opp jordbær på plantene.

De er ikke modne helt ennå, men det begynner å nærme seg nå. Lurer på hvordan de smaker, noen som vet?

Jeg plantet dem i store potter, bare strødde dem over jord, uten å legge noe jord oppå igjen. Så satte jeg plast over for å beholde fuktigheten. Ca 20-22 grader i rommet. Så satte jeg en potte opp ned over for at de ikke skulle få så mye lyst, de spirer visst nok når det er mørkt. Når de har spirt så satte jeg ned temperaturen til 18 grader ca. Etterhvert så plantet jeg dem over i små potter, 3-5 cm potter når de hadde fått 2-4 blader hver. Og til slutt har jeg plantet dem over i 10-15 cm potter slik at de kan bli større, men det etter jeg så de trengte større plass(når den lille potten var full av røtter). 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar