torsdag 15. august 2013

Bær fra hagen!

I fjor plantet jeg rød rips, hvit rips og bjørnebær. Den rød ripsen har fuglene spist opp(de 15 det var), neste år blir det nok nett over! Den hvite ripsen var en kraftig busk og kom med en del bær i år allerede. Altså - ikke veldig mange, men en del. Du ser ca halvparten i denne lille koppen her. Den hvite ripsen var veldig søt og jeg spiste opp alle bare slik de var. Nydelig! De hvite ripsen ser tydeligvis ikke fuglene så lett, så de har fått stå mye i fred. I tillegg har vi en liten nedgrodd jordbæråker vi skal flytte på til neste år, men den kommer med noen fine bær stadig vekk. Og de smaker nydelig!

Jeg har også plantet gul og vanlig bringebær i år og, så satser vi på bær der og på de stakkars bjørnebærene til neste år. Bjørnebærene likte ikke så godt den harde vinteren, men de overlevde iallefall!

Neste år blir det nok mer å hente - gleder meg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar