Jeg leter alltid etter en bra måte å bli kvitt ugressmidler, og har prøvd ut 3 naturlige ugressmidler: Bakepulver, salt og eddik
Jeg er jo en ivrig "pin'er" på pinterest, og der finner man mange råd, men man vet jo aldri hva som faktisk fungerer. Så jeg testet ut disse 3 pinterest-tipsene. Med varierende hell, men jeg har tatt med bildebevis og erfaringene til dere! Dessuten syns jeg det er greit å slippe å punge ut med masse penger på roundup, og jeg liker jo heller ikke at kattene mine skal gå og trø i roundup. Naturlig er best om det bare fungerer!
Bakepulver: Jeg strødde ut en hel boks bakepulver med sikt over et stykke belegningsstein. Følte meg rimelig dum med bakepulverboksen og sikt på kne i oppkjørselen! Og det til ingen nytte. Konklusjon: Fungerer ikke i det hele tatt, har iallefall ikke fått noe resultat på snart 2 uker. Om det gjorde noe i det hele tatt, så syns jeg ugresset så grønnere ut. Mulig det fungerer over veldig lang tid, men det har jeg ikke tålmodighet.
Terningkast 1
Salt: Jeg strødde en liten boks bordsalt ovet det ene området, lasset litt på, og lot det virke i 1,5 uke. Som du ser av bilde så hjelp det jo noe, men det kreves nok ennå mer salt for å få et virkelig godt resultat. Jeg er ikke helt fornøyd med saltet, men det funker jo hvis du har mye salt å bli kvitt, og det er alt du har!
Terningkast: 3
Eddik: Hva kan ikke eddik brukes til? Jeg brukte vanlig klar eddik 7%. Jeg brukte den uutblandet i sprayflaske, og sprøytet over mose, ugress og løvetann, ja til og med skvallerkål. Eddiken tar knekken på det gitt! Det tok bare noen få dager før mye var helt brunt. Så denne kan jeg anbefale. Billig(14-15 kroner halvliteren på Rema1000), lett å bruke, rask og effektiv. Jeg vet hva jeg skal bruke fremover!
Terningkast: 6



Kanonbra test. Liker!! Nå behøver jeg ikke å lete selv, eddik skal kjøpes på mandag!!
SvarSlettSå kjekt!! Trodde kanskje det kunne ver nyttig, kjekt at det faktisk va det!! :) Sei i fra ka du syns om det, for å hørra om det funka lika bra hos deg. Eg brukte 3 flasker på oppkjørselen min, men må nok ha en eller to til for å dekke alt :)
SvarSlettStiligt:) Då ska eg og prøva det gitt;)
SvarSlett