lørdag 25. mai 2013

Havrepannekaker!

Jeg har av og til et akutt behov for kveldsmat, og av og til får jeg et akutt behov for "noe godt" til kvelds. Denne fungerer som begge deler! En kjekk variant av havregrøt.

Oppskrift:
1 dl havregryn
0,4 dl vann
0,5 dl melk
1/3 stor mosen banan
0,5 ts valmuefrø
1 ss lønnesirup
1 ts sitronsaft
1 ss grovmalt sammalt hvetemel
0,5 ts salt
0,5 ts bakepulver

Bland alt sammen, bruk stavmixer eller noe lignende og bland sammen. 
Steik i panne. Lag små pannekaker, rundt 5 cm i diameter, jeg fikk 4-5 små i hver panne. Jeg brukte litt formfett i panna for at de ikke skulle sette seg fast. Når det bobler skikkelig og du se at kantene begynner å blir stekte, snur du dem. Ikke steik dem på full varme, men litt under.

Server med syltetøy, lønnesirup eller hva du måtte ønske!

NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar