Jeg har forsøkt meg på en ny "hurtigpizza". Tortillapizza! Det var faktisk ikke så dumt! Det gikk raskt og smertefritt og smakte godt. Jeg kom bare over disse Pizzatortillaene i butikken(litt tykkere enn vanlig tortilla), og tenkte: hmmm, Even liker godt Tortilla og jeg liker godt italiensk pizza. Dette må være en god idé! Suksess!
Oppskrift:
1 pakke pizzatortilla
Velg selv: Kjøttdeig, pepperoni, skinke, bacon, biffstrimler eller hva du måtte ønske!
Ost
Pizzasaus:
1/2 løk
2 ss tomatpuré
1-2 dl kjøttbuljong
1 neve fersk basilikum
Chilisaus
Salt og pepper
Persille, oregano
Sett på ovnen etter anvisning på tortillapakken. Steik den halve løken, ha i resten av ingrediensene og la det stå å småkoke mens du gjør klar kjøttfyllet. Jeg ville forstekt kjøttet litt, for selve tortillapizzaen skal kun i ovnen 5-10 minutter. Jeg brunet baconet litt på forhånd og kjøttdeig hadde jeg tatt opp fra fryseren ferdigstekt. Fordel saus, kjøtt og ost på tortillapizzaen og steik i ovnen etter anvisning på pakken.
NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar