søndag 28. april 2013

Salmon purida style

Det er lenge siden sist jeg forsøkte meg på en ny fiskerett, så det var jammen på tide! Denne var i tillegg veldig god, ja, en skikkelig bonus. Jeg er litt skeptisk til fisk i litt utradisjonelle sammenhenger. Hvorfor? Det vet jeg ikke. Og denne beviser jo at jeg har ingen grunn til å være skeptisk, denne var skikkelig god. Salmon purida style fra Rema1000 anbefales!

Oppskrift:
500 g laksefilet
salt og pepper
3 ss solsikkeolje

1 løk
1 rød paprika
2 tomater
1 rød chili
1 vårløk

saus
1 fedd finhakket hvitløk
1,5 ss østerssaus
2 ss brunt sukker
1 ss fiskesaus
2 ss hvitvinseddik
2 ss tomatpure
pepper

Ris

Kok risen etter anvisning på pakken. Krydre laksen med salt og pepper og steik den i olja i en panne(vent til olja ryker ifølge Rema1000). La fisken bli brunet/gyllen på hver side, og den skal være litt rå helt i midten. Ta laksen utav pannen og steik den oppdelte løken, chili og paprikaen litt. Tilsett alt som tilhører sausen og la det småkoke litt. Ha i tomater og evt vårløk(du kan vente med vårløk til servering om du vil). La det småkoke litt. Server med risen og laksen. Herlig!

NYT!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar