Denne retten var veldig, veldig god! Veldig enkelt og allikevel smakfull. Minner litt om mangokylling, bare med paprika. Imponerende mye smak med imponerende lite arbeid.
Oppskrift:
1 løk
2 ts paprikakrydder
smør til steking
1 ts salt
1/2 ts pepper
1,5 dl tomatjuice
1 dl appelsinjuice
1 dl kyllingbuljong
2 ss hvetemel
1 dl creme fraiche(eller fløte)
1 liten grønn paprika
1 liten rød paprika
Finhakkløken og brun den litt i smør og paprikakrydder. Vend kyllingen i blandingen og krydre med salt og pepper. Hell på tomatjuice, appelsinjuice og kyllingbuljong. La det småputre i ca 30 minutter. Ta opp kjøttet og hell i creme fraiche. Ha i paprika om du vil ha dem gjennomkokt, ha dem i etter 5 minutter om du ikke vil det. La det småkoke i 5 minutter. Ha kyllingen i igjen og la det bli gjennomvarmt sammen med paprika.
Server med kokt ris og gjerne litt salat.
NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar