tirsdag 23. april 2013

Paprikakylling!

Denne retten var veldig, veldig god! Veldig enkelt og allikevel smakfull. Minner litt om mangokylling, bare med paprika. Imponerende mye smak med imponerende lite arbeid.

Oppskrift: 
1 løk
2 ts paprikakrydder
smør til steking
1 ts salt
1/2 ts pepper
1,5 dl tomatjuice
1 dl appelsinjuice
1 dl kyllingbuljong
2 ss hvetemel
1 dl creme fraiche(eller fløte)
1 liten grønn paprika
1 liten rød paprika

Finhakkløken og brun den litt i smør og paprikakrydder. Vend kyllingen i blandingen og krydre med salt og pepper. Hell på tomatjuice, appelsinjuice og kyllingbuljong. La det småputre i ca 30 minutter. Ta opp kjøttet og hell i creme fraiche. Ha i paprika om du vil ha dem gjennomkokt, ha dem i etter 5 minutter om du ikke vil det. La det småkoke i 5 minutter. Ha kyllingen i igjen og la det bli gjennomvarmt sammen med paprika. 

Server med kokt ris og gjerne litt salat. 

NYT!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar