Når jeg først var i gang så måtte jeg jo prøve meg på flere oppskrifter med søt soyasaus, for å utnytte flanska som allikevel stod i kjøleskapet. Så da fant jeg tilfeldigvis denne oppskriften fra MariannMat sin blogg. Denne var en enkel og grei oppskrift på en asiatisk smakende rett.
Oppskrift:
300 g kyllingfilet i biter
1 ss olje
1/2 grønn paprika
1/2 rød paprika
1 liten gul løk
5 sjampinjonger (jeg droppa disse for jeg hadde det ikke i hus)
1 gulrot
1 dl cashewnøtter
1 ss olje
1/2 grønn paprika
1/2 rød paprika
1 liten gul løk
5 sjampinjonger (jeg droppa disse for jeg hadde det ikke i hus)
1 gulrot
1 dl cashewnøtter
Ris
Sechuansaus:
1,5 dl hønsebuljong
2 ss soyasaus
1 ss ketap manis
1/2 ss revet ingefær
1 fedd revet hvitløk
1/2 ss rød chillipasta
1/2 ss potetmel utblandet i vann
salt og pepper
Sechuansaus:
1,5 dl hønsebuljong
2 ss soyasaus
1 ss ketap manis
1/2 ss revet ingefær
1 fedd revet hvitløk
1/2 ss rød chillipasta
1/2 ss potetmel utblandet i vann
salt og pepper
Sett på risen. Skrell og skjær opp alle grønnsakene og kyllingen. Brun kyllingen. Wok grønnsakene, begynn med gulrot og løk og ha i paprika litt seinere. Ha over buljong, soyasaus og ketap manis og bland godt. Ha oppi resten av sausingredienser. La alt sammen småkoke til risen er ferdig. Smak til med salt og pepper. Ha over cashewnøtter over.
NYT!


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar