lørdag 23. mars 2013

Et nytt knekkebrød!

Jeg har prøvd meg på et nytt knekkebrød. Jeg har lagd et annet godt knekkebrød før, men det tok så lang tid at jeg orka ikke lage det så ofte. Dette var derimot mye enklere og kortere steiketid på! Jeg fikk oppskriften fra Silje på jobb. Takk!

Oppskrift:
1 dl solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl sesamfrø
6 dl lunket vann
1 dl rapsolje
5-6 dl mel (jeg brukte fibramel)
1,5 ts bakepulver
1 ts salt

Bland alt sammen og la røren stå og svelle i 10 minutter. Smør ut røren på 4 plater. Stek dem i ovnen i på 200  grader. Først i 15 minutter, ta ut plata og skjær dem i ruter(jeg skar dem i 5x3 ruter). Steik dem så i 15-35 minutter til de er gylne og gjennomstekte. Jeg regna ut ca 50 kcal per knekkebrød (brukte litt mindre olje enn i oppskrifta, og skal prøve helt uten olje neste gang!)

NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar