lørdag 23. mars 2013

Currygryte med svin og øl!

Jeg har prøvd meg på en ny currygryte, og denne var skikkelig god! Mye smak og litt spicy, om du vil. Even liker jo ikke så godt indisk mat, så dette ble liksom en mellomting: Curry og ØL, det må vel være godkjent? Og jo, til og med skeptikeren er overbevist! Oppskriften er hentet fra "Glad i mat Nr1-2013" fra Rimi.

Oppskrift:
500 g svinekjøtt
1 ss olivenolje
2 fedd hvitløk
1 rødløk
1 kanelstang
2 ts garam masala
4 kardemommekapsler
1-2 ts tørket chili
2 bokser hakket tomat
3 dl mørkt øl(brukte Frydenlund bayer)
4 gulrøtter
salt og pepper
sukker
limesaft
persille

Skjær kjøttet i terninger og brun det i ei gryte/panne. Tilsett finhakket løk og hvitløk og la det surre i 2-3 minutter. Tilsett krydder(garam masala, kanelstang, kardemommekapsler og hakka tomat), hakka tomat, gulrøtter i terninger og øl. La retten koke under lokk i 1-1,5 timer. Ta av lokket og la retten koke litt inn mens du koker ris eller couscous. Smak til gryta med salt, pepper, sukker, limesaft og persille. Server med salat og brød!

NYT!

(Bildet ble tatt under middagen lørdag og vi hadde earth-hour, så bildet ble litt mørkt tross mange levende lys!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar