søndag 24. februar 2013

Vintergryte gulasj!


Nok en oppskrift hentet fra Rema1000! Jeg var litt skeptisk til gulasj med kjøttdeig, men der tok jeg feil. Dette var veldig godt, så godt at til og med skeptikeren Even måtte innrømme at dette kunne vi godt ha igjen!

Oppskrift:
400 g karbonadedeig
2 fedd hvitløk
2 løk
1 purre
1 paprika
200 gram(jeg brukte litt mer, for jeg liker godt poteter!)
2 ss tomatpure
9 dl kjøttbuljong
salt og pepper

Brun karbonadedeigen i olje. Finhakk hvitløk og kutt løk, purre, paprika og poteter i biter. De det i gryten sammen med karbonadedeigen og steik det sammen i 2-3 minutter før du tilsetter tomatpure. Tilsett så buljong og kok opp. La det småkoke til grønnsakene er møre. Smak til med salt og pepper og server med litt brød!

NYT!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar