Her var det litt herlige og spennende smaker. Det er når jeg disker opp med slike retter som dette, og det blir spist av enkelte skeptikere her i huset, at jeg skjønner at vi har utviklet smakssansene de siste årene. DEILIG! Nok en Rema1000 oppskrift.
Oppskrift:
Ytrefiilet av svin med sesam, chili og ingefær
1 pakke bama thai wok
3 ss soyasaus
2 ss sweet chilisaus
1 fedd hvitløk
1 lime
ris
Sett ovnen på 170 grader. Jeg fant ikke den ferdigkrydrede svinefileten som står i oppskriften, så jeg bare krydret den selv med å rulle den i finhakket chili, raspet ingefær og sesamfrø(og litt salt/pepper). Brun svinefileten på alle sider og steik den i en ildfast form i ovnen i 170 grader til kjernetemperaturen er 68 grader. Sett risen på kok. Det tok ikke så lang tid, ca 15-20 minutter. Ta den utav ovnen og la den hvile i 5-10 minutter. Imens den hviler woker du 1 pakke bama thaiwok. Bland soyasaus, chilisaus og hvitløk og ha det over woken. Smak til med limesaft. Server med nøtter og ris.
NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar