mandag 25. februar 2013

Krydret svinefilet med thai wok!

Her var det litt herlige og spennende smaker. Det er når jeg disker opp med slike retter som dette, og det blir spist av enkelte skeptikere her i huset, at jeg skjønner at vi har utviklet smakssansene de siste årene. DEILIG! Nok en Rema1000 oppskrift.

Oppskrift:
Ytrefiilet av svin med sesam, chili og ingefær
1 pakke bama thai wok
3 ss soyasaus
2 ss sweet chilisaus
1 fedd hvitløk
1 lime
ris

Sett ovnen på 170 grader. Jeg fant ikke den ferdigkrydrede svinefileten som står i oppskriften, så jeg bare krydret den selv med å rulle den i finhakket chili, raspet ingefær og sesamfrø(og litt salt/pepper). Brun svinefileten på alle sider og steik den i en ildfast form i ovnen i 170 grader til kjernetemperaturen er 68 grader. Sett risen på kok. Det tok ikke så lang tid, ca 15-20 minutter. Ta den utav ovnen og la den hvile i 5-10 minutter. Imens den hviler woker du 1 pakke bama thaiwok. Bland soyasaus, chilisaus og hvitløk og ha det over woken. Smak til med limesaft. Server med nøtter og ris.

NYT!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar