Jeg har begitt meg ut på en 30-dagers utfordring! Jeg har fått idéen etter inspirasjon fra Charlotte, som har snakket om 30 dagers utfordringer mange ganger. Det er hennes egen tolkning på teorien at man må gjenta en handling eller ny vane 21 ganger på rad for å endre på noe. Så har det blitt utvidet en til 30-dagers utfordring for enkelhetsskyld. Og om teorien stemmer eller ikke, det begir jeg meg ikke ut i diskusjon på. Men det er iallefall en herlig unnskyldning for prøve noe nytt og utfordre seg selv litt!
Jeg har altså planer om å lage havregrynsgrøt og lignende til frokost i 1 måned fra og med i dag. Grøten skal være i ulike varianter, så ofte som mulig. Jeg tør ikke garantere en ny variant hver dag, men skal prøve så godt jeg kan. Jeg har hentet inspirasjon fra flere andre blogger. Bla. fra Chassibloggen og The oatmeal artist.
OFF WE GO!
Første havregrøten er en klassiker.
Havregrøt kokt på melk, med sukker og kanel
1 dl havregryn
1,5 dl melk
litt salt
Sukker og kanel
Ha alt i ei bolle og varm i mikroen i 3-4 minutter på full effekt.
NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar