onsdag 23. januar 2013

Havregrynsgrøt med pepperkakesmak - Dag 8


Havregrynsgrøt med pepperkakesmak
Jeg har prøvd meg på en ny og spennende oppskrift! Pepperkakesmak. Etter å ha prøvd meg på Tine sin juleyogurt med pepperkakesmak så var jeg litt skeptisk(Yogurten anbefales ikke...!), men dette var virkelig smakfullt! Ordentlig smaksbombe på morgenen, men ikke så mye at det blir kvalmt. Jeg tror dette foreløpig er en god 2. eller 3. plass av favorittene:) Denne er hentet fra bloggen/hjemmesiden The Gracious Party.

2 dl melk
1 dl havregryn
1 ts kanel
1/2 ts nellik
1/8 ts allehånde
bittelitt muskat
1/8 ts knust korianserfrø
1/8 ts kardemomme
1/8 ts ingefær
Lønnesirup eller akasiehonning

Bland alt sammen og varm på høyeste effekt i 3-4 minutter i mikroen. Ha over lønnesirup eller akasiehonning over. 

NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar