mandag 21. januar 2013

Bakt havregrøt med eple - Dag 7

Bakt havregryngrøt med eple og "nut butter" minus "nut butter"
I dag har jeg prøvd med nok en bakt havregrøt, om dog litt mislykka...! Jeg hadde ikke lest så nøye på oppskrifta og så ikke at den skulle inneholde "nut butter", og for de fleste som ikke er amerikanere så vet jeg ikke om det er så veldig kjent. Jeg prøvde meg uten å google det og tok litt smør i. Det ble helt greit, men ikke akkurat som det skulle, tenker jeg! Jeg syns den smakte helt greit, ikke noen voldsom høydere, men som helt vanlig havregrøt med eple. Nok en oppskrift fra The Oatmeal Artist.

1 dl havregryn
1 dl mandelmelk
1/2 eple
1/2 ts vaniljeessens
1/2 ts kanel
1/4 ts bakepulver
bittelitt salt
1-2 ts nut butter

Bland alt sammen og steik i ovnen på 180 grader i ca 18-22 minutter. Dryss over litt kanel og kanskje honning/lønnesirup.

NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar