Havregrynsgrøt med pære- og mandelsmak
Nå har jeg prøvd en ny variant, med pære. Denne var god den, ikke helt fantastisk, men en god hverdagsgrøt! Denne skulle egentlig bakes i ovnen, men jeg lagde den på vanlig måte i mikroen. Jeg måtte bare justere væskemengden litt. Hentet fra The Oatmeal Artist.
1/2-1 pære
1 dl havregryn
1,5 dl melk
1/2 ts vaniljeessens
1/4 ts mandelessens
Bittelitt ingefær
(1/4 ts bakepulver)
Litt salt
Bland alt sammen og varm på høysete effekt i mirkoen i ca 3-4 minutter.
NYT!
1/2-1 pære
1 dl havregryn
1,5 dl melk
1/2 ts vaniljeessens
1/4 ts mandelessens
Bittelitt ingefær
(1/4 ts bakepulver)
Litt salt
Bland alt sammen og varm på høysete effekt i mirkoen i ca 3-4 minutter.
NYT!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar