onsdag 7. november 2012

Currygryte med oksekjøtt og paprika

Jeg har vært en runde på nettet igjen og har hatt lyst å lage denne ei stund, Currygryte med oksekjøtt og paprika fra Trines matblogg

Oppskrift:
(med utgangspunkt i Trines matblogg)
500 g biffstrimler/oksekjøtt
1 ss garam masala
salt og pepper
1 løk, hakket
1-2 hvitløkfedd, finhakket
ca 2 ss revet ingefær
1 rød chili, finhakket
ca 1,5 ss currypaste
1,5 bokser hermetiske tomater, hakket
2 dl vann
1/2 rød paprika
1/2 grønn paprika
1/2 gul paprika
+ salat, agurkraita(fra annen oppskrift på bloggen) og nanbrød
yougurt, agurk, salat, mynte, nanbrød, kajannepepper, spisskummen, ris.

Fres løken i litt smør. Ha oppi hvitløk, ingefær, chili og currypaste(bruke rød type), la det frese litt. Ha oppi  tomatene og la det småkoke. Del kjøttet i biter og ha over garam masala og bland godt. Brun kjøttet lett i panna i litt smør. Brun litt om gangen og kok ut panna mellom hver gang og ha i sausen. Ha i resten av væsken i gryta og la det koke under lokk i rundt 1 time. Tilsett paprika og la det koke i 10-15 minutter til, til det tykner. Server med ris, salat, agurkraita og nanbrød.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar