Nam, nam, nam! Jeg har, som tidligere nevnt, fått meg ISKREMMASKIN i bursdagsgave! Den har selvfølgelig blitt prøvd ut i diverse varianter. Denne varianten er altså en vaniljeis. Og hvem liker vel ikke vaniljeis -jeg kjenner noen, uforståelig nok- men elsker vaniljeis!
Oppskrift fra bruksanvisning til min OBH Nordica iskremmaskin.
1,75 dl fløte
2 eggeplommer
35g sukker
kornene av en halv vaniljestang
Pisk fløten til krem. Pisk eggeplommer, sukker og kornene av vaniljestangen til luftig eggedosis. Bland lett sammen. Ha i iskremmaskinen og la den kjøre i ca 15-20 minutter. FERDIG. Nyt!

Då va det utprøvd.Du e bestast. Klem fra Mamsen
SvarSlettDet e det, og det blei knallgodt :) Nei, du e best <3 Klem!
SvarSlett