søndag 22. juli 2012

Mye overlevde sommeren i drivhuset!

Jeg hadde drivhuset på automatisk vanning når vi var bort en måned. Det gikk generelt sett bra, litt oversvømmelse på noen og litt tørke på andre planter. Mamma var innom og kikket og fikk skrudd av vannet en stund, så det hjalp på litt. Tilslutt må jeg si at jeg er fornøyd med antallet overlevende! Alle paprikaplantene mine overlevde og kommer nå med paprika i fleng :) Brunsneglen har klart å ødelegge en del, så jeg har nå satt dem beskyttet fra det og fjernet alle skadde frukter.

Også den ene agurkplanten overlevde og har nå kommet med 2 agurker helt nede, så det blir spennende :) Purren og sjalottløken vokser så bare det! Purren er ca 1,5 cm i diameter nå, som en ti-er ca.

Salaten er veldig klar for bruk og jeg har vært nede og hentet flere ganger! Jordbær kommer det også litt av, så der plukker vi inn litt og litt. OG DE SMAKER FANTASTISK. Ingenting er som hjemmedyrka jordbær.

Jeg har også et snegleprogram gående, jeg går en runde om kvelder og kvitter meg med dem. Ikke kjekt, men hvis ikke spiser de opp ALLE plantene mine...! I går tok jeg ca 20 på en runde. Jeg har funnet en link med tips her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar