Jeg forsøkte meg på min første madeirasaus! Og det ble faktisk ganske bra. Det ble båtpoteter, stekte grønnsaker og biff i en deilig madeirasaus! Sausen ble laget fordi jeg fikk den mest fantastiske madeirasausen på restaurant i Italia, vi finet oss skikkelig til og spiste det herremåltidet på vår 7 års bryllupsdag :)
Oppskrift fra matprat.no:
2 stk sjalottløk
1 dl rødvin
½ dl kjøttkraft eller buljong
½ dl madeira
1 ts salt
½ ts pepper
saften av ½ stk sitron
2 ts maisstivelse (maizena)
2 ss vann
2 ss smør
Ellers brukte jeg denne oppskrifta fra Trines matblogg: Entrecote med lune tomater og portvinssaus.
Nam, nam, nam!

Mmmmm, dette så godt ut! Menneh... hva er madeira?
SvarSlettHehe, ja, det lurte eg og på! Det e ein hetvin(som det hette så fint!) og selges på vinmonopolet. Første gang eg og har prøvd!
SvarSlett