mandag 30. juli 2012

Fyllt squash

Jeg har lenge hatt lyst å prøve denne oppskrifta, men har først nå forsøkt den. Og det var GODT! Oppskriften er hentet fra Wenches ukemenyer(link i meny).

Oppskrift:
2 squash
2 fedd hvitløk
100 g bacon
1/2 dl kjøttbuljong
1 ts salt
pepper
1 ss frisk basilikum
1 dl creme fraiche
revet ost

Fremgangsmåte:
Skjær squash på langs og hul ut midten, pensle dem med litt med olje og forsteik dem i 200 grader ca 6-7 minutter. Steik bacon litt, ha oppi finhakket innmat fra squashen og hvitløk. Steik i 3-4 min. Hell i kraft og creme fraiche og la det koke 3-4 minutter. Legg stuingen i squashene og dryss over ost på toppen. Steik i varm steikeovn/grillfunksjon i ca 2-3 min. Server med en frisk salat og NYT!

1 kommentar:

  1. Denne stjeler jeg til forloveden kommer hjem fra ferie imorgen kveld! :) klem fra Kristin :)

    SvarSlett