Jeg er over gjennomsnittet glad i blomkålsuppe, og denne er den aller beste(spør du meg)!
Oppskrift:
1 liter vann
1 grønnsaksbuljong
1 blomkål
2 gulrøtter
1 stilk selleri
1 purre
1 dl fløte
Evt. maizenna
salt og pepper
(1 eggeplomme)
Kok opp vann, ha i buljong og grønnsakene og kok til de er gjennomkokte. Ha i fløten og kok opp på ny. Ha evt i maizenna om du vil ha suppen tykkere. Smak til med salt og pepper. La suppen kjøle ned en god del og bland i eggeplommen.

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar