tirsdag 31. juli 2012

Safranpannacotta med jordbær!

Pannacotta er godt og enkelt! Jeg var så heldig å få litt ordentlig Marokkansk safran fra Lisa som nettopp var i Marokko :) Så da måtte jeg finne noen ordentlige bruksområder. Oppskrift fra matprat.

Oppskrift:
3 plater gelantin
5 dl kremfløte
100 g sukker
1 vaniljestang
0,1 gram safran
8-10 jordbær

Kok opp fløte, sukker og vaniljestang kuttet i to. Tilsett utbløtt gelantin og rør godt om. Ha i safran. Sil så røren og ha det i skåler og ha det i kjøleskapet til det stivner(2-3t). Så er det bare og vente. Det er det kjedeligst med hele greiene!! Server med friske jordbær.

2 kommentarer: