onsdag 7. mars 2012

Mammas pølselapskaus

I dag var det lapskaus som stod på menyen! Og det er aldri feil. Denne har jeg fått med meg hjemmefra, Mammas hjemmelagede pølselapskaus. Den er enkel og kjempegod!

Oppskrift:
8 poteter
4 gulrot
1/2 kålrot
1 purre
3 kjøttpølser
Salt og pepper

Skjær grønnsakene i like store biter og kok dem opp med vann som nesten dekker dem. La dem koke til de er møre og begynner å "grøte" seg, ha i pølser siste 5-10 minutter og salte og pepre rett før servering. Det er et must med flatbrød med smør til :)

3 kommentarer:

  1. ELSKER lapskaus. Det er nok på min topp 10 liste :)

    SvarSlett
  2. Helt enig, lapskaus e virkelig undervurdert. Det e jo kjempegodt;) Nogen knar, nogen mose og nogen kneppe:)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett