søndag 4. mars 2012

Helgens utfordring!

Vi var driftige på lørdag, kom oss en tur til IKEA og fikk kjøpt oss ei oppbevaringshylle/blomsterhylle til blindveien. Den var perfekt, den var 78 bred og rommet er 87 bredt. Så den burde jo passe fint. Vi glemte å ta med i beregningen at åpningen til blindveien tydeligvis er rundt 75 sm bred. Og hyllen var ganske dyp(ca halvmeteren), så det var umulig å snu hylla i det lille rommet...! Et lite problem der.

Men min geniale mann kom selvfølgelig med en løsning, han er en skikkelig smarting! Jeg var imponert i flere timer etterpå. Vi tok rett og slett hyllen inn i blindveien på tvers, så løsnet Even alle skruer og fikk snudd den inni blindveien ved å lage "trekkspill" av hyllen, slik at den ble kjempesmal og vi fikk snudd den. Til slutt måtte jeg krype gjennom hyllen og bak for å feste alle skruene igjen og stabiliseringsstaget.

Helgens store utfordring og fryd! 

2 kommentarer:

  1. Hahaha, jeg har nok kun fått med meg halve denne historien! Hylle- bygge- for trangt.. ikke viste jeg om trekkspill og hylle-gjennom-kravling :) Morro!

    SvarSlett
  2. Hehe, stemmer, ble ikke helt ferdig i lunsjen! To much to tell, so little time :)

    SvarSlett