mandag 5. mars 2012

Fiskebollegrateng!

Nå begynner eg å bli bedre på gratenger! (Endelig...) Så jeg tenkte å prøve meg på en ny fiskegratengvariant, denne gang fiskeBOLLER! Ja, det høres jo litt rart ut. Så jeg bare MÅTTE prøve det. Og ja, det var en fin variant av fiskeboller og fiskegrateng. Også denne fra Roede! Jeg liker å fortsette å prøve kokebøker som funker.

Grateng:
1,5 ss margarin
2 ss mel ca
(evt ferdig pakke hvitsaus)
spe med 2 dl sø fra fiskebollene
2 dl melk
400 g fiskeboller
2 ts gressløk
4 egg (evt 5 om du har small-størrelse egg i kjøleskapet, som du ikke visste var SÅ små...!)
Strøkavring

Lag den hvite sausen, smelt smør og ha i hvetemel. Spe med melk og sø. Del opp fiskebollene litt i mindre biter. ha i finhakket gressløk og eggeplommene. Pisk eggehvitene stive og ha i blandingen. Strø over strøkavring og steik i ovnen i 40 min på 200 grader. Server med poteter.

En av ukens 3 fiskeretter unnagjort :)

2 kommentarer:

  1. Ojojoj, spennende! Bør denne prøves?

    SvarSlett
  2. Ja, denne syns jeg var god! Ikke noe revolusjonerende, men absolutt til gjentakelse hos oss :)

    SvarSlett