søndag 12. februar 2012

Tv- og datafri uke!

Jeg og Even bestemte oss sist søndag for å ta ei tv- og datafri uke. Eller det vil si: når vi var sammen så brukte vi kun pc maks 30 min per dag for de viktigste tingene og så kun de faste programmene på tv som vi ser hver uke. Jeg så f.eks bare The mentalist, The Voice og MGP, istedet for å sitte og zappe mellom kanalene og "de om det er noe å se på". Det har vært rart og deilig på samme tid. Vi har fått jobbet på loftet, vi har spilt brettspill og vært på biblioteket. Og alt på EI uke?? Ja, det hjelper godt på å ikke bruke "all" tida på alle disse aparatene som gjør at vi sitter litt apatiske foran skjermen.

Men eksperimentet er ferdig for denne gang og kanskje vi er blitt litt flinkere og tenke oss litt mer om i hverdagen? Tiden vil vise.

2 kommentarer: