Den beste kyllingsuppa! Iallefall min favoritt. Og det beste: den feiler aldri.
Oppskrift:
1 løk
2 hvitløkfedd
1 ss smør
2 gulrot
2 stangselleri
1 grønn paprika
1-2 epler
2ss hvetemel
1 ss karri
1/2 ts kanel
1/2 ts ingefær(gjerne fersk)
1,25 dl vann
2 kyllingbuljong
2-4 kyllingfilet
2 kyllingfileter
1/2 pakke creme fraiche
Kutt opp og surr løk og hvitløk i litt smør i ei gryte. Kutt opp resten av grønnsakene/frukten i små biter og surr litt med løken. Bland melet og kryddene opp i litt vann og hell over grønnsakene. Ha i resten av vannet og kyllingbuljongen. Kok i ca 15 min. Ha i kyllingen i biter og kok 10 min til. Server gjerne med ferske rundstykker:)




Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar