Denne laksesuppen har jeg ventet lenge på å prøve. Nok en oppskrift fra Wenche Andersens ukemenyer. Even var ikke overbevist, men jeg syns den var god. Ikke supergod, men passe god :)
Det er enkelt og greit å surre en løk i gryta i litt olivenolje, hell så over 6 dl fiskekraft, 2 dl tørr hvitvin og 3-4 poteter i terninger. La det koke til potetene er møre(ca 15 min). Ha oppi Crème Fraîche og kok opp på ny. Ha til sist i dill etter hva du liker, sitron, salt og pepper. Jeg hadde litt ferskt brød ved siden av.
Ikke alt kan bli like fantastisk!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar