Flyvende Jacob, ikke hørt om det? Da er du nok ikke svensk :) Dette er visst nok en kjærkommen svensk rett fra 70-tallet. Jeg er på min lille mat-utforskning/utfordring ennå, og prøver meg stadigvekk på vellykkede og ikke-vellykkede matretter. Dette var en av de særeste til nå. Den inneholder nemlig: KYLLING, BACON, BANAN, CHAMPIGNON, KREMFLØTE, CHILISAUS og PEANØTTER. Men ingenting skal være uprøvd.
Det føltes rett og slett litt vondt å blande i chilisaus, salt og pepper i den piskede fløten. Men jeg følgte oppskriften til punkt og prikke. Under ser du før og etter steiking. Even hjalp også, siden til og med han syntes dette var litt interessant. Jeg liker jo alle ingrediensene, men sammen? Serveres med ris og rå grønnsaker som gulrot, agurk og reddik.
Konklusjon: Jeg er ikke svensk. Nei, dette var merkelig. Ikke direkte vondt, ikke direkte godt. Det smakte bedre om du spiste alle ingrediensene for seg selv. Bare ris og banan, eller bare ris og kylling osv. Men nei, det frister dessverre ikke til gjentakelse. Men det var morsomt å prøve og jeg spiste meg nå mett :)




Syns du e flinke så prøve eg :) "Den som intet våger, intet vinner."
SvarSlettTakk for det:) Ja, det e sånn ein finne de gode blant de dårlige. Sjøl om det blir nogen tvilsomme innimellom! Hehe :)
SvarSlett