fredag 2. september 2011

Solgt og overtatt!


Ja, her går det fort i svingene! Nå har vi altså solgt huset på Klepp til prisantydning og overtatt huset på Sandnes. Vi får det travelt fremover! (Vi har valgt ikke beholde teppet fra bildet over!)
Vi har kommet fint i gang! Ting går bra i det nye huset, ingen uhyggelige overraskelser ennå der :) Vi har per nå fått revet ut alt på kjøkkenet, kun "rå-veggene" igjen. Så nå er det bare finpuss og utskiftning av et vindu før innredning der. På stua har vi også revet ut bortimot alt. Parketten er ute, teppet som lå under der er ute og det samme er lenoliumen og platene under der igjen...! Ja, det er mye greier i et gammelt hus! Nå er jeg sliten etter en dag med riving. I morgen starter vi litt på det som vel kalles oppussing, altså å gjøre det finere og ikke "verre". Jeg skal vaske og male taket. Mulig vi starter noe med å rive i gangen og å plate i stua. Men vi får se hva vi rekker. Mye å gjøre og lite tid.
Jeg skal legge ut noen bilder etterhvert, men det får bli noen før bilder først, så skal dere få se det ribbet til grunnen etterpå.
"Vi" er veldig positive og ved godt mot enda(etter 2 dager...!). Even er superpositiv og motivert, jeg er som vanlig litt mer "realist" og pessimist(noe kan jo gå galt!). Mest fordi jeg har jo IKKE peiling. Jeg går der på måfå og drar når jeg får beskjed, brekker ting, skader andre, føler meg utilpass og ubrukelig. Jeg gleder meg til jeg kan bidra litt mer, altså med sånt som ikke krever styrke, men bare detaljarbeid og maling!

2 kommentarer:

  1. Wow, se her går det unna! Syns dere er helt fantastiske! Stå på :D Maling og vasking, jaja, pussing og er noe jeg kan godt gjøre, men tviler på at jeg er så veldig nevenyttig på andre ting.. Blir bare så spennende å se etterhvert hva dere gjør, håper vi her ute på landet kan stikke innom om noen uker på en liten befaring :) dere skal få litt tid på dere nå i begynnelsen! Ellen :)

    SvarSlett
  2. Takk takk, me står på så godt me kan. Me e og VELDIG spente på kossen det blir :) Eg ska legge ut litt underveis bilder. Og selvfølgelig ferdigbilder. Men ja, du e hjertelig velkommen på besøk, nå eller seinere! Du finne oss i nyhuset! Nå går der og buss te bare nogen gater nedfor huset :)

    SvarSlett