søndag 11. september 2011

Prosjekt: KJØKKEN!


Det har jammen skjedd mye på halvannen uke! Her er prosjekt kjøkken, fra begynnelse til foreløpig "slutt" inntil vi har fått det siste skapet, benketoppene, 2 skapdører og ikke minst: VINDU. Bestillingstid på 4-5 uker er fint når vi bestilte det sist uke! Jaja, det er jo vår egen skyld som var seint ute...!

Et stykk IKEA-kjøkken i en stykk bil! Herregud, skal vi sette sammen ALT DETTE??? Jeg som ikke liker å montere Billy-hyller en gang... Dette blir ei kjekk helg(og ei sur Eilen)...!

Med litt kjærlighet kommer man langt! Vi er iallefall med godt mot. Legg spesielt merke til beltet mitt: Biltema-stropp, funker så bare det som oppussingsbelte! Hahaha :D

Let the games begin! Vi starter monteringen.

Glenn kom innom i grevens tid med utlån av alt mulig utstyr som han tilfeldigvis hadde i bilen...! Snakk om timing! Vi har har mye bruk for den grønne mellomstore drillen.

På søndags kveld kunne du begynne og se at det blir et kjøkken av dette :) Vi mangler skapet til vasken, skapdørene til overskapet over vasken og benkeplater, for IKEA var tomme. Men ellers har alt gått fint-fint. Kjøkkenet er litt småskjeivt, men vi har benket og hamret og wateret, så nå er iallefall innverdingen WATER.

Jeg har fått en ny respekt for lure IKEA løsninger og liker å montere skuffer. Noen som har skuffer å montere til kjøkken? JEG bidrar, jeg gjør det jammen på et blunk! Sett bort i fra montering inn i skap, det tar du selv, ellers kan du fort ende opp med mange, mange mislykkede forsøk!

Blir det ikke fint???? Det blir også mye romsligere enn det vi hadde trodd, det er nesten som jeg undrer litt over hva jeg skal ha i skapene! Jeg sa NESTEN. Egentlig blir det vel stappfullt! Men som optimisten jeg er så tenker jeg at det blir MANGE tomme skaper... hahaha! Spør du Even som er realisten i dette oppussingsforholdet så kan nok han si at det bare er akkurat nok.
Håper alle andre har hatt ei god og AVSLAPPENDE helg. Jeg gleder meg til den første helga jeg får som jeg kan slappe av etter dette kjøret :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar