
Jeg fikk en del knoller og løker til bursdagen min i fjor og av dem fikk jeg en del anemoner! Jeg liker anemoner. Det skyldes nok gode barndomsminner. Det var vel noe av det første jeg plantet ut i "hagen min" (hagen som jeg hadde kontrakt med Onkel Bjørn om at den var min å bruke, med liten skrift stod det et eller annet tvilsomt som jeg lurte inn. Jeg har alltid vært litt rar). Anbefaling av akkurat den blomsten kom vel fra Mamma, så jeg tenker på Mamma hver gang jeg tenker på anemoner! Anemoner er veldig flotte i selve blomsten, men bladene er litt rotete og litt "all over the place". Men det er sjarmen det! Mine anemoner var utplantet litt seint på sesongen og har derfor blomstret nå midtsommers. De er egentlig vårblomster. De holder på å blomstre av nå, så jeg tok inn blomstene som stod igjen og gravde opp knollene for sesongen. Er de ikke fine? Det fulgte ufrivillig med litt lavendel, så de ble også med!
Og ja, jeg har tar dem med meg til det nye huset. Selvfølgelig!
Nydelige bilder Eilen. Skulle ønske jeg hadde noen anemoner på stuebordet :)
SvarSlettTakk :) Foto e kjekke greier!! Ja, de blei bare heilt fantastiske anemonene når eg tok de inn. Så fantastiske farger!
SvarSlett